Radnice

Ověřování pravosti podpisu (legalizace)

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Ověřování pravosti podpisu (legalizace)

  2. Základní informace k životní situaci

    Legalizaci provádí Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizačního a vnitřních věcí, matrika, 1. p. dveře č. 14

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzická i právnická osoba.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Žadatel předloží listinu, na které chce podpis ověřit, a dále platný průkaz totožnosti (občanský průkaz, pas).

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Odbor organizační a vnitřních věcí

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, matrika, 1. p. dveře č. 14

    Úřední dny: Pondělí a Středa : 7,30 - 17,00 hod.
    Neúřední dny: Úterý a Čtvrtek: 7,30 - 14,00 hod.
    Pátek: 7.30 – 13.00 hod., po dohodě i mimo úřední hodiny

    Marcela Bartková
    referent odboru organizačního a vnitřních věcí
    599416120 14 / Ostrava - Radvanice, Těšínská 87/281
    Jana Sedláková
    referent pro přestupky a kulturu
    599416113 14 / Ostrava - Radvanice, Těšínská 87/281
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    K legalizaci (ověření pravosti podpisu) je třeba předložit:

    - platný průkaz totožnosti – občanský průkaz či cestovní pas
    - listinu, na které má být podpis ověřen

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatek za ověření jednoho podpisu na listině je 30,- Kč. Poplatek se hradí v hotovosti nebo platební kartou

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Při splnění všech podmínek na počkání.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání nelze učinit elektronicky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    09.03.2015

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno