Zrušení údaje o místu trvalého pobytu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zrušení údaje o místu trvalého pobytu
-
Základní informace k životní situaci
Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněný uživatel.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Zánik užívacího práva občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívání tohoto objektu nebo jeho vymezené části občanem.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Osobní návštěvou Kde: Úřadu městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, vedoucí odboru, přízemí, dveře č. 1 a následným podáním žádosti o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Odbor organizační a vnitřních věcí
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, 1. p. dveře č. 14
Marcela Bartková
referent odboru organizačního a vnitřních věcí599416120 14 / Ostrava - Radvanice, Těšínská 87/281 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při osobní návštěvě občanský průkaz příp. cestovní pas a dále doklad osvědčující vlastnické či obdobné právo k objektu nebo jeho vymezené části (kupní smlouva, výpis z katastru nemovitosti apod.). V případě podání žádosti o zrušení údaje o místu trvalého pobytu prostřednictvím pošty či podatelny úřadu následně u nařízeného ústního jednání je třeba předložit občanský průkaz příp. cestovní pas a dále doklad osvědčující vlastnické či obdobné právo k objektu nebo jeho vymezené části (kupní smlouva, výpis z katastru nemovitosti apod.)
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, která je vyvěšena na webových stránkách Úřadu městského obvodu Radvanice a Bartovice, příp. u vedoucího odboru organizačního a vnitřních věcí.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za podání návrhu na zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle zákona o evidenci obyvatel uhradí navrhovatel správní poplatek ve výši 100 Kč za každou osobu (dle části I., položka 2, písm. d) přílohy zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů).
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Obecně 30 dnů.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odpůrce, tj. osoba, které má být zrušen údaj o místu trvalého pobytu.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání lze učinit elektronicky.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Obecně dle správního řádu odvolání.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
03.11.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno