Radnice

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněný uživatel.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zánik užívacího práva občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívání tohoto objektu nebo jeho vymezené části občanem.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Osobní návštěvou Kde: Úřadu městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, vedoucí odboru, přízemí, dveře č. 1 a následným podáním žádosti o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Odbor organizační a vnitřních věcí

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, 1. p. dveře č. 14

    Marcela Bartková
    referent odboru organizačního a vnitřních věcí
    599416120 14 / Ostrava - Radvanice, Těšínská 87/281
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobní návštěvě občanský průkaz příp. cestovní pas a dále doklad osvědčující vlastnické či obdobné právo k objektu nebo jeho vymezené části (kupní smlouva, výpis z katastru nemovitosti apod.). V případě podání žádosti o zrušení údaje o místu trvalého pobytu prostřednictvím pošty či podatelny úřadu následně u nařízeného ústního jednání je třeba předložit občanský průkaz příp. cestovní pas a dále doklad osvědčující vlastnické či obdobné právo k objektu nebo jeho vymezené části (kupní smlouva, výpis z katastru nemovitosti apod.)

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, která je vyvěšena na webových stránkách Úřadu městského obvodu Radvanice a Bartovice, příp. u vedoucího odboru organizačního a vnitřních věcí.

    ŽÁDOST O ZRUŠENÍ ÚDAJE O MÍSTU TRVALÉHO POBYTU

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za podání návrhu na zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle zákona o evidenci obyvatel uhradí navrhovatel správní poplatek ve výši 100 Kč za každou osobu (dle části I., položka 2, písm. d) přílohy zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů).

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Obecně 30 dnů.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Odpůrce, tj. osoba, které má být zrušen údaj o místu trvalého pobytu.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání lze učinit elektronicky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    - Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Obecně dle správního řádu odvolání.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Žádné.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    03.11.2021

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno