Radnice

Povolení uzavřít manželství na jiném vhodném místě

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Povolení uzavřít manželství na jiném vhodném místě

  2. Základní informace k životní situaci

    Základní informace snoubencům podá matriční úřad. Výběr místa záleží na matričním úřadě, ale obecně by se mělo jednat o místo, které je důstojné pro svatební obřad.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Snoubenci, nebo jeden z nich se zmocněním druhého, podají osobně na matričním úřadě žádost o povolení uzavření manželství na jiném vhodném místě a předloží vyplněný dotazník k uzavření manželství a další doklady potřebné k uzavření manželství.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Písemná žádost snoubenců o uzavření manželství na jiném vhodném místě se posuzuje jednotlivě, dle výběru místa.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Zahájením řešení je osobní návštěva na matričním úřadě.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Odbor organizační a vnitřních věcí

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice, odbor organizační a vnitřních věcí, 1. p. dveře č. 14

    Marcela Bartková
    referent odboru organizačního a vnitřních věcí
    +420599416120 14 / Ostrava - Radvanice, Těšínská 87/281
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    S vyplněným dotazníkem k uzavření manželství je nutné doložit:
    • Platný průkaz
    • rodný list
    • rozsudek o rozvodu předchozího manželství nebo úmrtní list manžela (manželky)

    Cizinci předloží:
    • cestovní doklad
    • rodný list s překladem a příslušnými ověřeními
    • vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství s překladem a příslušnými ověřeními
    • popř. rozsudek o rozvodu předchozího manželství s překladem a ověřením nebo úmrtní list manžela (manželky) s překladem
    • potvrzení o oprávněnosti pobytu na území ČR, které nesmí být starší 7 pracovních dnů (vydává Policie ČR).

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatek ve výši 1. 000,- Kč se platí v hotovosti

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Obecně 30 dnů, individuálně po dohodě s účastníky řízení.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci nejsou stanoveni.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání nelze učinit elektronicky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    - Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
    - Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.,o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
    - Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nejsou stanoveny.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Nejsou-li potřebné doklady předloženy do stanoveného termínu, nemůže se sňatek uskutečnit.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    03.11.2021

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno